top of page

ÁJLÁVJÚ

Az előadás időtartama 90 perc szünet nélkül 

 

Szövegkönyv és dalszövegek: Joe DiPietro

Zene: Jimmy

RobertsRendezte: Götz Attila

Díszlet- és jelmez: Szelei Mónika

Zenei vezető: Bókai Zoltán

Koreográfia: Molnár „KECSO” Zsolt

Fordította: Fábri Péter

A rendező munkatársa: Tatai Gergő

Ájlávjú fotó KA114.jpg

SZEREPLŐK

Stubendek Katalin

Kusnyér Anna

P. Petőcz András

Götz Attila

Zenészek:

Adorján Zsófia, hegedű

Szabó Dóra Karola, hegedű

Baksa Péter, nagybőgő

Bánky Géza, dob

Bókai Zoltán, zongora

A világszerte nagy sikerrel játszott mű esetében korántsem a hagyományos értelemben vett musicalről van szó. A Joe DiPietro szövegkönyve és dalszövegei alapján Jimmy Roberts zenéjével született off-Broadway musicalt nevezhetnénk alternatív musicalnek is, ami némiképp paródiája a látványos, érzelmességbe, giccsbe és hatásvadászatba hajló sikerszériáknak.

 

A mondandó is szarkasztikusabb, mint a szinte garantáltan boldog végbe forduló, édeskés-szirupos musicalek esetében. Az Ájlávjú örök érvényű témát jár körül: a férfi-nő viszony ezernyi árnyalatát mutatja meg a párkapcsolatok hétköznapi helyzeteinek – sokszor görbe – tükrén keresztül; megannyiszor humoros, szórakoztató megközelítésben, máskor megrendítő módon. Belecsöppenünk a randevúra készülődés reményteli izgalmába, az első találkozás esetlen tétovaságaiba, lepereg előttünk a sokat tapasztalt emberek ismerkedésének hol viccbe illő, hol szívfacsaró pillanatainak sora, s az újdonsült szülők megmosolyogtató teszetoszasága is.

 

De katartikus pillanatokban sincs hiány. Megrendítő a középkorú anya elkeseredett társkeresési próbálkozása, a nyoszolyólányi szerepkörből kitörni képtelen nő fájdalma, a temetőben ismerkedő idős özvegyek szívmelengető találkozása, vagy épp az a bensőséges lírai vallomás, amit a férj 30 évnyi házasság után fogalmaz meg önmagának, a feleségével jóban-rosszban eltöltött évtizedek nyomán.E mű színrevitelével debütált rendezőként Götz Attila, több előadásunk meghatározó színművésze, aki játszik is az előadásban. A kétfelvonásos produkció 9-9 jelenetet sorakoztat egymás után, ezekben a négy szereplő (Stubendek Katalin, Kusnyér Anna, P. Petőcz András és Götz Attila) közel hatvan figurát kelt életre, ettől szinte filmszerűen pergőnek érezzük azt. 

 

A darab zenei világa roppant sokszínű: a szinte operai igényű dalok stílusa a swingtől a tangón, a gospelen és a kantátán át a rock and rollig ível, s komoly énekesi teljesítményt követel. Előadásunk élő zenei kísérettel valósul meg, professzionális hangszeres muzsikusok (Adorján Zsófia, Baksa Péter, Bánky Géza, Szabó Dóra Karola) közreműködésével, Bókai Zoltán zenei vezető irányításával. A nagyszerű színészi alakítások mellett ez jelentősen emeli produkciónk művészi értékét és rangját, akárcsak Molnár „KECSO” Zsolt koreográfiája. A Pécsi Balett Harangozó-díjas művésze olyan mozgásvilágot teremtett a szereplők számára, amely a színészi teljesítménnyel egyenrangú alkotóelemévé nő előadásunknak.

bottom of page